Blog
2019.02.05 18:43

Piaci rés az EURO5 dízeleknél

Piaci rés az EURO5 dízeleknél

A Németeknek nem kell, nálunk még menő minden EURO5-nek megfelelő dízel. Használt autó téren ez nem is olyan ciki, de vigyázz, hogy valóban ne legyen az!

Használt EURO5 DPF-es dízel vásárlás

Kinek ne lenne kedve itthon korszerűnek számító 2009 utáni dízel autót vásárolni? Megy, mint a sebzett szarvas, és erős, mint Sanyibá”™ paprikája. Szerencsére most tartunk ott, hogy már az első generációs DPF-ekkel szerelt EURO5 sem felel meg a németeknek, mert nemsokára már csak EURO6 rendszerű autókkal lehet csapatni a városaikban és nyilván az összes EURO5, EURO4 dízel taliga is persona non grata lesz arrafelé. Ez igaz még akkor is, ha 2018 februárjában megadták ugyan a jogot az önkormányzatoknak a bizonyos normáknak nem megfelelő dízelek kitiltására, de az autó tulajok dönthetnek az átalakítás mellett, sőt az autógyártók akár kedvezményes csereprogramot is felajánlhatnak.

Kánaán közeli helyzet

Nem tagadom, legalább 15%-os áresésre számítok a használt német dízel EURO5 piacon, mert nemsokára ötös csomagokban lehet majd autót vásárolni és újra beindulhat az egybefüggő Frankfurt-Sopron-Budapest használtautós trélerkaraván. Megint sok németországból hozott autó áll majd a használtautó telepeken potom pénzért, de nehogy pórul járj egy DPF-es dízellel!

Achtung!

Az EURO5 normát teljesítő autókban kötelező volt már a DPF. A DPF-ek a német EURO5 autókban sem jobbak, mint itthon. Ott sem kegyesebb hozzájuk a városi dugó, mint itthon. A városi közlekedésben ott is jól bekormolódik a DPF, sőt el is tömődhet (mert nincs alkalma kiégni). A rossz hír, hogy ott sem mindenki újítja fel az autót eladás előtt csak azért, hogy a vevő kedvében járjon. 
A jó hír viszont, hogy a DPF tisztítás még időben megoldható autószerviz és barkácsolás nélkül egy egyszerű adalékkal, ami a korom alacsony hőfokon történő elégetését biztosítja. Tehát nem csak az EURO5-ben megszokott regenerációs koromégetés alkalmával kormolhatjuk ki magas hőfokon, hanem folyamatosan tisztítunk. Az adalékok egy része azokat a DPF-eket is regenerálja, amiknél a fedélzeti computer az autó leállásával fenyegetőzik.

Olvass róla többet, vagy csúsztasd a kosaradba!

Ha személyesen utazol ki az autóért, javasoljuk, hogy itthonról DPF tisztítóval indulj el és hazafelé tankolás előtt töltsd a DPF-es dízeled tankjába. Mire hazaérsz, egy fullra kikokszolt, gyári teljesítményű DPF-es autóval fogsz megérkezni, ha egyébként más problémája nem volt.

Kosárba dobáshoz ezekből tudsz válogatni igény szerint.