Blog
2019.05.24 19:06

Filternek lenni nem túl szexy

Filternek lenni nem túl szexy

Filternek lenni nem túl szexy. Ők a motor, és általában az autó névtelen hősei, működésüket csak onnan vesszük észre, hogy ebben az olajcsere periódusban sem volt szükség motorgenerálra. Vagy onnan, hogy most sem magasabb 0.3 literrel a vegyes fogyasztás ”“ amit amúgy simán elbénázunk egy kiadósabb dugóban.

A filterek a motor, és általában az autó névtelen hősei, működésüket csak onnan vesszük észre, hogy ebben az olajcsere periódusban sem volt szükség motorgenerálra. Vagy onnan, hogy most sem magasabb 0.3 literrel a vegyes fogyasztás ”“ amit amúgy simán elbénázunk egy kiadósabb dugóban.

Éppen ezért nagyon igazságtalannak érezzük, hogy mindenki csak sárga szélű téglalapokat és különféle színű olajos hengereket képzel el, mint szűrő, és leginkább ennek a cseréjét is megúszná, ha lehetne. Igazságot a szűrőknek. Szeressük őket!

Elmesélem, mi mindent csinál egy szűrő 

 

 

Kezdjük azzal, ami a legközelebb esik hozzánk: az utastéri levegőszűrő. Leánykori nevén pollenszűrő. (egyik cikkünk pont arról szól, hogy a pollenszűrők akár meg is szűnhetnének) Ma már a csúcstechnika, pl a MANN filterek nem hogy a pollent, de lényegében a városi légszennyezést teljesen képesek kiszűrni, ideérve a finom port is, ami a leggázabb dolga a városi létnek, hogy egy ilyen derűs képzavart söpörjek a nyílt lapok alá. A dallamos nevű FreciousPlus néven kell őket keresni, és a fentiek mellett annyi további előnye van, hogy kár is belemenni, aki allergiás, vagy a családjában van, ezt érdemes választania. A Filtron Bioknight rendszere kicsit más elven képes ugyanerre, csak ott nem opcionális, hanem mindhez jár.

Ott a motor levegőszűrője. Mára ez a mondakör is túllépett a „beteszünk valamit oszt jó lesz” szerepen. Hogy egyet említsek, a légsebességtől deformálódó, és kevésbé hatékony szűrési összetevők helyett ma már spirális szálakat és lépcsős kialakítást használnak. És nem azért, mert nem jutott más eszükbe a vasárnapi ebéd után, hanem azért, mert már nem 10 ezrenként kell betolni a kocsit a szervizbe, hanem „30”. Addig meg ki kell bírni valahogy annak a szűrőnek is. Éppen ezért minden négyzetmilliméter szűrési felület számít. 

Ha elfogadsz egy tanácsot. Akkor is cseréltess olajat, 10 ezrenként, ha elvileg nem kéne. A fizika mellett nem tanítják a marketinget a műszaki egyetemen, mint az új, tudományos áttörést ami a kenési, kopási, lebegtetési, lerakódási, savasodási és termodinamikai tényezők fölé magasodik, azoknál újabb és erősebb szabályrendszerként.

Aztán ott az olajszűrő, mint a főszűrő a kocsiban. Ennek a nyomorultnak az volna a feladata, hogy csilliárd ideig használt olajat megpróbálja valahogy kenőképes állapotban tartani, hogy ne dugítsa el a motor belsejét, és ne karcolja össze a hengerfalat. Meg az se baj, ha nem ég oda a szelepre a koksz. Na most ez nem egyszerű meló, főleg, hogy hidegben az olaj sűrű, melegen meg eléri a 100 fokot is. Meg hozzákeveredik menet közben minden hülyeség, például üzemanyag. 

Éppen úgy gondolj a szűrőkre, amik épp megmentik az autód egészségét, ne úgy, mint valami kötelezően kicserélendő vacakra. 

Itt vannak a piacvezető MANN Filterek és a MANN csoportba tartozó Filtron cég szűrői, rengeteg innovációval. A linkekre kattintva egyszerűen típus szerint keresheted a szűrőt!