Blog
2018.10.17 18:32

Kevés tankolás, vízállagú motorolaj? Kitalálom: hibridet hajtasz!

Kevés tankolás, vízállagú motorolaj? Kitalálom: hibridet hajtasz!

A hibridedben ugyanolyan benzinmotor van, mint egy nem hibridben. Egyszerűen csak máshogyan használod. Az eltérő használat eltérő karbantartási igényeket támaszt. De nagyon másokat, huhú, de mennyire!

Probléma az alacsony fogyasztás, hacsak...

Ezzel aztán lehet dicsekedni: 1500 km után beállsz a kútra és a kutassal nincs időd végig beszélni a szokott témákat, mert két hónap után is csak 35 litert bírsz belecsepegtetni a tankba. Nem rossz, de ha átlagosan használod a hibrid autódat, akkor a havi 7-800 km-t alapul véve, legalább 2-3 hónapig van a tankban az üzemanyag, azaz éppen most romlott meg! Bizony, annyira környezettudatosak vagyunk, hogy a benzinünk tele van már mindenféle növényi kutymásszal, amitől elkezdett fontos lenni a szavatossági idő. Eddig csak a fűnyíród őszi benzinmaradékát kellett felfrissíteni egy adalékkal, de most már hibrided van, tehát használd ugyanazt, mint a legjobb kertészeink: Liqui Moly Hybrid Additive. Hidd el, segít tisztán tartani az üzemanyagrendszert és nem fogod megbánni. Amikor a szomszédod szervizbe indul a hibridjével, Te nyugodtan hátra dőlhetsz, mert ezt neki nem monda el senki.

Tegyük fel, hogy kerget a tatár, Te pedig egy hibridben csücsülsz.

Ebben az esetben feltétlenül szükség lesz annak a benzinmotornak a maximális kiterhelésére, amit előző héten használtál utoljára, mert akkor csak munkába mentél és nem kergetett a tatár. Na, az a motor totál hideg, te pedig hirtelen sportolnál vele. Számold ki, hogyha eddig a hidegindítások káros hatásaitól is félve 10W-30 helyett 5W-30 került a kosaradba, akkor most a tatárok előtt mivel kell elősegítened, hogy a motorodat 40-nél full gázzal berántva ne legyen kenetlen motorofordulat és utána se égesd az olajadat, de ne is kelljen percekig melegíteni a motort (a tatár is siet, te pedig még jobban). Ilyen esetekre egyelőre a piacon egyedül állóan álltak elő MOTUL-ék az idén még csak Hybrid 0W-20 és Hybrid 0W-16 olajukkal. Utóbbit kell locsolni a 2016 utáni hibridekbe, de jövőre már találkozni fogsz MOTUL Hybrid 0w-12 és MOTUL Hybrid 0W-8 olajokkal is. Tatár meg szépen egyre kisebb lesz a visszapillantódban, sőt az autód is kibírja a vágtát.

Van kedved tovább olvasni?


Eddig csak a MOTUL-nak fontos, hogy hibridekbe fejlesszen motorolajat


Miért pont Japánba költözött a MOTUL új fejlesztő laboratóriuma?


Ráncfelvarrott 10W-40 olaj, az meg mi lehet?