Budapest X. kerület, Gyömrői út 105.
H-P: 8-17h               06 30 883 9955
Budapest III. kerület, Hévízi út 21.
H-P: 8-17h                   06 1 283 7722
Budapest XI. kerület, Etele út 26.
H-P: 8-17h                 06 1 7055 000
Jármű választó

Olajkeresés szabványok szerint

Nemzetközi szabványok

Gyártói jóváhagyások

ACEA
ACEA Ax/Bx
ACEA Cx
ACEA Ex


API
API Sx
API Cx-4

API GL-x

BMW

Fiat
Ford
General Motors

MAN
Mercedes
PSA Peugeot-Citroën
Renault
Volkswagen

Volvo

ZF

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ACEA nemzetközi szabványok


Az ACEA (Association des Contructeurs Européen d'Automobiles - Európai Autótervezők Szövetsége) előírásait az európai autógyártók széles körben alkalmazzák, de a távol-keleti gyártók Euró­pában forgalmazott modelljeinek gépkönyveiben is fellelhetők. A nagyon részletesen kidolgozott, a motorolajok minden lényeges képességének értékelését tartalmazó ACEA teljesítményszint-kategóriákat rendszeresen felülvizsgálják és a kor követelményeinek megfelelően frissítik. Jelenleg ez a legrészletesebb, egyben legszigorúbb motorolaj-minősítési rendszer.


 

ACEA „Ax/Bx” hagyományos, normál hamutartalmú motorolajok benzines (A) és dízel (B) üzemű személy- és kis-haszongépjárművekhez:

 

ACEA A1/B1: Ez az olajspecifikáció az alacsony belső súrlódású motorolajokra vonatkozik, amelyek HTHS viszkozitása a 2,6-3,5 mPas közötti értéktartományba tartozik. Alkalmazható személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek benzin- és dízelmotorjaihoz. Az A1/B1 specifikációjú motorolajok bizonyos motortípusokhoz nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi ajánlásokat be kell tartani.

 

ACEA A3/B3: Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű személygépkocsi és könnyű haszongépjármű benzin/dízelmotorokhoz, akár hosszú csereperiódusra is, amennyiben ezt a gépkönyvi előírások lehetővé teszik.

 

ACEA A3/B4: Viszkozitásstabil motorolajok nagy teljesítményű benzin- és közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz, alkalmazható azokban a motorokban is, amelyekre a B3 előírás vonatkozik.

 

ACEA A5/B5: Viszkozitásstabil motorolajok hosszú olajcsereperiódusra, nagy teljesítményű benzin- és dízelmotorokhoz (személygépkocsi+könnyű haszongépjárművek). Az ilyen motorolajokat alacsony belső súrlódás jellemzi, a HTHS viszkozitás a 2,9-3,5 mPas értéktartományban fekszik. Az A5/B5 motorolajok bizonyos motorokhoz nem alkalmazhatók, ezekben az esetekben a gépkönyvi előírásokat be kell tartani.


 

ACEA „Cx” kategória, katalizátor-kompatibilis - csökkentett hamutartalmú - univerzális (benzines és dízel) motorolajok:

 

ACEA C1: Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel (DPF) és hármas funkciójú katalizátorral (TWC) ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, alacsony hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Ebbe a kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.
Figyelmeztetés: ezek az olajok nagyon alacsony hamutartalmúak, ezért bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.

 

ACEA C2: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz, amelyek alacsony belső súrlódású, kis viszkozitású, közepes hamu-, kén, foszfortartalmú és 2,9 mPas-nál nagyobb HTHS viszkozitású motorolajat igényelnek. Az e kategóriába tartozó motorolajok megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát, és üzemanyag-megtakarítást is eredményeznek.
Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.

 

ACEA C3: Viszkozitásstabil, közepes hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát.
Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.

 

ACEA C4: Viszkozitásstabil, kifejezetten alacsony hamutartalmú motorolajok részecskeszűrővel és hármas funkciójú katalizátorral ellátott személygépkocsi és könnyű haszongépjármű motorokhoz. Az e kategóriába tartozó termékek HTHS viszkozitása 3,5 mPas-nál nagyobb. Megnövelik a részecskeszűrő és a katalizátor élettartamát.
Figyelmeztetés: ezek az olajok bizonyos motorokban nem alkalmazhatók. Ilyen esetben a gépkönyvi és gyártói előírásokat be kell tartani.


 

ACEA „Ex” kategória: motorolajok dízel üzemű haszongépjárművekhez

 

ACEA E9: Alacsony szulfáthamú tartalmú, az API CJ-4 kémiai határértékeit és motorfékpadi tesztjeire épülő teljesítményszint (Cummins ISM, Mack T12 és T11 fékpadok), kiegészítve európai fékpadi tesztekkel: OM 501LA, OM 646 fékpadokkal, valamint turbófeltöltő lerakódásteszttel. Az európai gyártók közül egyelőre a Scania és az MAN mutat érdeklődést az új motorolaj kategória irányt, a többiek egyelőre nem tervezik a bevezetését.

 

ACEA E7: Viszkozitásstabil, öregedésálló motorolajok igen hatásos dugattyú-tisztító képességgel és furattükrösödés elleni védőhatással. Kiváló kopásvédelmet biztosítanak és megakadályozzák a turbófeltöltőben a lerakódások képződését; koromkezelő képességük kiemelkedő.
Nagyteljesítményű, Euro 1, 2, 3 és 4 emissziós kategóriába tartozó dízelmotorokhoz ajánlott, különösen nehéz üzemi körülményekre, pl. hosszú olajcsere-periódusra, a gépkönyvi előírások betartása mellett. Részecskeszűrő nélküli dízelmotorokhoz ajánlott, valamint a legtöbb kipufogógáz-visszavezetéses (EGR), valamint szelektív NOx katalizátoros motorhoz is. Mindazonáltal, a motorgyártók ajánlásait, a kezelési utasításokat és a márkaszervizek ajánlásait figyelembe kell venni, ha kétségek merülnek fel a megfelelő motorolaj kiválasztásakor.

 

ACEA E6: Alacsony szulfáthamú, foszfor és kéntartalmú, ún. „low SAPS”, viszkozitásstabil, öregedésálló motorolajok, amelyek kitűnő dugattyútisztaságot, kopásvédelmet és furattükrösödés elleni védelmet biztosítanak. Nagyteljesítményű, Euro 1, 2, 3 és 4 emissziós kategóriába tartozó dízelmotorokhoz ajánlott, különösen nehéz üzemi körülményekre, pl. hosszú olajcsere-periódusra, a gépkönyvi előírások betartása mellett. Alkalmazható kipufogógáz-visszavezetéses (EGR) motorokhoz, amelyek részecskeszűrővel felszereltek vagy anélkül üzemelnek, valamint szelektív NOx katalizátoros motorokhoz is (SCR). Az E6 specifikációjú motorolajok kifejezetten részecskeszűrős motorokhoz ajánlottak, amelyeket alacsony kéntartalmú (max. 50 ppm) dízel gázolajjal üzemeltetnek. Mindazonáltal, a motor gyártók ajánlásait, a kezelési utasításokat és a márkaszervizek ajánlásait figyelembe kell venni, ha kétségek merülnek fel a megfelelő motorolaj kiválasztásakor.

 

ACEA E4: Viszkozitásstabil, öregedésálló motorolajok, amelyek kitűnő dugattyútisztaságot, kopásvédelmet és furattükrösödés elleni védelmet biztosítanak. Nagyteljesítményű, Euro 1, 2, 3 és 4 emissziós kategóriába tartozó dízelmotorokhoz ajánlott, különösen nehéz üzemi körülményekre, pl. hosszú olajcsere-periódusra, a gépkönyvi előírások betartása mellett. Alkalmazható néhány, kipufogógáz-visszavezetéses (EGR) motorhoz, részecskeszűrővel és anélkül, valamint néhány, szelektív katalizátoros (SCR) motorhoz is.

 

ACEA E2: Általános célú motorolajok szívó- és turbófeltöltött dízelmotorokhoz, közepestől nehéz igénybevételig, átlagos olajcsere periódusra.
 


API motorolaj kategóriák benzines személyautókhoz

API nemzetközi szabványok


Az API (American Petroleum Institute - Amerikai Kőolajipari Intézet) specifikációkhoz tartozó teljesítményszintek meghatározása eltérő laboratóriumi és fékpadi vizsgálatokon alapul. Benzinüzemű motorokra „S" kategória (spark ignition - szikragyújtású) vonatkozik, a dízel követelményeket tartalmazó „C" kategória (compression ignition – kompressziós gyújtású) pedig inkább a haszongépjárművek kenési igényeit taglalja, mivel Észak-Amerikában még mindig nagyon alacsony a dízel személyautók részaránya. Az API Cx kategória olajminősítő tesztjei között haszongépjármű fékpadi motorok szerepelnek, amelyek működési jellemzői nem felelnek meg a nagyobb fordulatszámú és fajlagos teljesítményű személygépkocsi motorokénak. 

Az API GL-x (gear lubricants) osztályok a hajtóműolajokat tartalmazza.


 

API (SG), (SH), SJ, SL, SM, SN Benzinüzemű motorok motorolajai

 

SN: 2010 októberében kerül bevezetésre. Alapvetően az ILSAC GF-5 műszaki követelményeit veszi át, de a minősíthető SAE viszkozitás osztályok köre szélesebb, tartalmazza a 10W-XX osztályokat is. Az API SN minősítésű motorolajokat 85% bioetanolt tartalmazó E85 üzemanyag használata mellett is tesztelik. Csökken a katalizátormérgező foszfor- és kéntartalom, a hangsúly a SAE 0W-20, 5W-20 viszkozitás osztályokon van. A szigorú vizsgálati határértékek miatt az iszapképződésnek jobban ellenálló hidrokrakkolt alapolajok és a belső motortisztaságot elősegítő korszerű hamumentes antioxidáns, detergens-diszpergens és súrlódásmódosító adalékok kerülnek előtérbe.

 

SM: Bevezetve 2004. novemberében. Minden jelenleg használatban lévő gépjárműmotorhoz. Az SM olajok fokozott öregedésállósággal, jobb lerakódás elleni védelemmel, jobb kopásvédő képességgel és kedvezőbb hidegtulajdonságokkal rendelkeznek, mint az eddigi teljesítményszintűek. Néhány SM kategóriájú motorolaj megfelel az ILSAC GF-4 specifikációnak és/vagy energiatakarékos (EC) olajnak minősíthető. Az SM olajokban alkalmazható adalékelemek foszfortartalma és kéntartalma a korábbi teljesítményszintekhez képest korlátozott, a jobb katalizátor-kompatibilitás érdekében.

 

SL: 2001 júliusától érvényes teljesítményszint, különösen a kopásvédelem, az öregedésállóság és az energiahatékonyság terén támaszt fokozott követelményeket.

 

SJ: 1996-ban életbe lépett, jelenleg érvényben lévő amerikai benzines teljesítményszint. Jelentős magas hőmérsékletű lerakódás csökkenés, alacsonyabb kéntartalom és illékonyság, illetve növelt üzemanyag-takarékosság jellemzi.

 

SH: 1994-től érvényes, az API SG jóváhagyatási folyamatának szigorításán alapuló kategória.

 

(SG): 1989-ben bevezetett katalizátorbarát, ólommentes benzinüzemhez alkalmas teljesítménykategória.



API (CC), (CD), CF, (CE), CF-4, CG-4, CH-4, CI-4, CJ-4: Motorolajok dízelüzemű haszongépjárművekhez


CJ-4: 2006-ban bevezetett új kategória, nagy fordulatszámú, négyütemű országúti dízelmotorokhoz, amelyek megfelelnek a 2007-ben bevezetett amerikai kipufogógáz-előírásoknak. SAPS-szintje majdnem olyan alacsony, mint az ACEA E6-ra jellemző szint. Az ilyen minősítésű motorolajok legfeljebb 0,5 tömeg%-ban ként tartalmazó dízel üzemanyagok alkalmazása esetén használhatók. Optimális védelmet nyújt a katalizátor-mérgezés, részecskeszűrő-eltömődés, motorkopás ellen, véd a dugattyú lerakódással szemben, és ellenáll a korom tartalom növekedése miatt bekövetkező alacsony- és magas hőmérsékleti viszkozitás-változásnak. Alkalmazható az API CI-4 Plus, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 specifikációjú olajokat igénylő motorokban is.

 

CI-4: 2002-ben bevezetett kategória, nagy fordulatszámú, négyütemű dízelmotorokhoz, amelyek megfelelnek a 2004-ben bevezetendő amerikai kipufogógáz-előírásoknak. Az ilyen minősítésű motorolajok legfeljebb 0,5 tömeg-százalékban kenet tartalmazó dízel üzemanyagok alkalmazása esetén használhatók. Kifejezetten kipufogó-gáz visszavezetéssel ellátott motorokhoz (EGR). Optimális védelmet nyújt korrózió ellen, a korom által okozott motorkopás ellen, véd a dugattyú lerakódással szemben, és ellenáll a korom tartalom növekedése miatt bekövetkező alacsony- és magas hőmérsékleti viszkozitás-változásnak. Alkalmazható az API CH-4, CG-4, CF-4 specifikációjú olajokat igénylő motorokban is.

 

CH-4: 1999-től bevezetett, az API CG-4-et meghaladó, hosszú csereperiódusra alkalmas rendkívül környezetbarát motorolaj specifikáció.

 

CG-4: 1995. január 1-jétől érvényes, magasabb szintű motorvédelmet biztosító teljesítményszint.

 

CF-4: 1991-ben az API CE-t váltotta fel. 

 

CF: 1994-től API CD-t váltotta fel. Gyakori, közepesen magas teljesítményszint nehézüzemű dízel motorokhoz.

 

(CE): 1987-ben bevezetett kategória. Az API CD-hez képest 3 új fékpadi teszttel bővítve.

 

(CD): 1955-től érvényes nehézüzemű dízel és turbódízel kategória.

 

 

hajtóműolajok nemzetközi API teljesítményszintjei (GL=gear lubricants)

 

API GL-4: Első sorban személyautók és kis-haszonjárművek differenciálművel egybeépített sebességváltóihoz előírt teljesítményszint, jellemzően elsőkerék hajtáshoz. Szinkronizált sebességváltók, és mérsékelt fordulatszámú és terhelésű spirális fogazatú vagy hipoid hajtásokhoz széles körben használt nemzetközi szabványa. API GL-3 szabvány megszűnt, teljes mértékben helyettesíthető az API GL-4 teljesítményszintű kenőanyaggal. Ne használjunk ilyen kenőanyagot, ahol API GL-5 vagy API GL-5 LS van előírva.

 

API GL-5: Haszonjárművek és nagy teljesítményű személygépkocsik magas fordulatszámú és magas terhelésű sebességváltóihoz, tengelyhajtásaihoz, differenciálműveihez. API GL-4 előírásakor ne válasszon olyan hajtóműolajat, amelyik csak az API GL-5 teljesítményszinttel rendelkezik.

 

API GL-5 LS: Összkerék hajtású járművek önzáró differenciálműveinek, illetve nagy teljesítményű személyautók sperr differenciálműveinek akadozó csúszást (limited slip) meggátoló speciális, EP adalékolt hajtóműolaja.

 


 

BMW gyártói jóváhagyások

BMW LL-12 FE

A BMW LL-04 előíráshoz képest egy csökkentett HTHS viszkozitású (5W-20, 0W-30, 5W-30) motorolaj szabvány, kizárólag 2013. után gyártott (lényegében a Nx7K1, Nx7U1 és Nx7O1 motorkódú) dízel valamint benzines erőforrásokhoz. A BMW M GmbH motorok közül csak a S55 és S63-hoz megengedett a használata. Több turbóval szerelt modellekhez nem alkalmas.

 


BMW LL-04
Teljesen szintetikus, hosszú csereperiódusú olaj. A szabványnak megfelelő olaj viszkozitása 0W30, 0W40, 5W30 vagy 5W40 lehet. Jellemzően követelmény a dízel részecskeszűrővel (DPF) szerelt BMW-khez. Használható ott is, ahol BMW Longlife-98 vagy BMW Longlife-01 az előírás.

 

BMW LL-01
Teljesen szintetikus, hosszú csereperiódusú olaj. Szintén megfelel az ACEA A3/B3, az API SJ/CD EC-II előírásainak. Általában a 2002 modellévtől gyártott BMW gépkocsikhoz ajánlott. Használható ott is, ahol BMW Longlife-98 az előírás.

 

BMW Service Oil 98
A BMW által jóváhagyott, különleges, hosszú csereperiódusú motorolaj. Szintén megfelel az ACEA A3/B3, API SJ/CD, EC 5W40 előírásoknak. Elsősorban a 2002 modellévnél korábban gyártott
BMW-khez ajánlott.


Fiat gyártói előírások

Fiat 9.55535-D2: Szintetikus bázisú motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) dízel üzemű erőforrásaihoz. Csereperiódus: 20.000 km JTD motoroknál, 2001 előtti szívó és turbódízel motoroknál 10.000 km.

 

Fiat 9.55535-DS1: Csökkentett hamutartalmú és üzemanyag-takarékos motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia Euro 6 normát teljesítő dízel motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel (DPF) teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C2 szabványnak is megfelel. 0W30 viszkozitásának köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt extrém alacsony hőmérsékleti körülmények mellett is.

 

Fiat 9.55535-G1: Üzemanyag-takarékos, szintetikus bázisú motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) benzines erőforrásaihoz. Teljesíti az ACAE A1/A5 szint elvárásait.

 

Fiat 9.55535-G2: Hosszú csereperiódusú (20.000 km), szintetikus bázisú motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) benzines erőforrásaihoz.

 

Fiat 9.55535-GS1: Csökkentett hamutartalmú és üzemanyag-takarékos motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia Euro 6 normát teljesítő benzines motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel (TCW) teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C2 szabványnak is megfelel. 0W30 viszkozitásának köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt extrém alacsony hőmérsékleti körülmények mellett is.

 

Fiat 9.55535-H2: Nagy teljesítményű, hosszú csereperiódusú (20.000 km) motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) JTS benzines erőforrásaihoz. Magas hőmérsékleten is megtartja a magas viszkozitását, így használatával mérsékelt olajfogyasztás érhető el. 5W40-es viszkozitásának köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt. ACEA A3/B3 és API SM szabványoknak is megfelel.

 

Fiat 9.55535-H3: Sportos benzinmotorok 10W60-as magas viszkozitású motorolaja, alkalmazható ott ahol a Fiat 9.55535-H2 van előírva.

 

Fiat 9.55535-M2: Hosszú csereperiódusú (30.000 km / 2év) motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) benzines erőforrásaihoz. 5W40-es viszkozitásnak köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt.

 

Fiat 9.55535-N2: Hosszú csereperiódusú (30.000 km / 2év) motorolaj, amely részecskeszűrő nélküli JTD dízel motorokhoz ajánlott. 5W40-es viszkozitásnak köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt. ACEA A3/B4 szabványnak is megfelel.

 

Fiat 9.55535-S1: Csökkentett hamutartalmú és üzemanyag-takarékos motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia benzines és dízel motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C2 szabványnak is megfelel.

 

Fiat 9.55535-S2: Csökkentett hamutartalmú motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia benzines és dízel motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus (30.000 km / 2év) érhető el. Teljesítményszintje az ACEA C3, API SM és MB 229.51 szabványnak is megfelel.

 

Fiat 9.55535-T2: Csökkentett hamutartalmú, magas TBN számú motorolaj Fiat csoport által gyártott Alfa Romeo, Fiat és Lancia gázüzemű (CNG, LPG) motorokhoz. Kipufogógáz utókezelő rendszerekkel (TWC) teljesen kompatibilis, alkalmazásával hosszú csereperiódus érhető el.

 

Fiat 9.55535-Z2: Normál hamutartalmú motorolajok legmagasabb szintű elvárását testesíti meg ez a Fiat szabvány. Hosszú csereperiódusú (30.000 km / 2év) motorolaj a Fiat csoport (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) (dupla) turbós benzines és dízel erőforrásaihoz. 5W40-es viszkozitásnak köszönhetően könnyű hidegindítást nyújt. Magas hőtűrő kapacitás miatt a turbók élettartama nem csökken.

 


 

Ford gyártói jóváhagyások

 

Ford WSS-M2C950-A
2015-ös modellévben bemutatott Ford Mondeotól megjelenő dízel modellek (1,5L, 1,6L, 2,0L) követelményeinek megfelelő SAE 0W-30-as motorolaj. A teljesítményszint eléréséhez közepes kén, foszfor és olajhamu tartalmú (mid SAPS) adalékokat tartalmaz, valamint az ACEA C2 minősítésen alapszik, teljes mértékben megfelel az új kipufogógáz utókezelő rendszernek. A kedvező károsanyag kibocsájtási értékek mellett, a WSS-M2C913-D jóváhagyású olajokkal összehasonlítva - az európai mérési ciklus (NEDC) szerint - akár 0,6 %-os üzemanyag-megtakarítás is elérhető.
Ez a motorolaj specifikáció a korábbi jóváhagyások előírása esetén NEM használható, tehát visszafelé nem kompatibilis, csak a Ford Duratorq DI TC (1,5L és 1,6L) és Duratorq DI (DW10F 2,0L) modellekhez alkalmazható.

 

Ford WSS-M2C948-B
Kiemelten üzemanyag-takarékos, 5W20-as viszkozitású motorolajok, amelyet a Ford 1.0 EcoBoost motorjaihoz fejlesztettek ki. Max. 20ekm/12 hónapos csereperiódussal használható. A szabvány követelményei jelentős átfedést mutatnak az ACEA C2 szabvány követelményeivel. A Ford ennek a szabványnak megfelelő olaj használatát írja elő számos Fiesta, Focus, C-Max és Grand C-max típusok 1.25 16V, 1.4 16V, 1.6 Ti 16V és EcoBoost modell motorjához. 

 

Ford WSS-M2C937-A

A jóváhagyás a 2007-es modellévben bemutatott Focus RS motor követelményei szerint, az ACEA A3/B4 minősítés alapján került összeállításra. 0W-40-es viszkozitású motorolaj más Ford modellekhez nem alkalmazható.

 

Ford WSS-M2C934-B
Alacsony hamutartalmú, 5W30-as viszkozitású olajok teljesítik ennek a szabványnak a követelményeit. Ezek az olajok bizonyos Land Roverekhez és Jaguárokhoz használhatók. 

 

Ford WSS-M2C917-A

Az ACEA C3 minősítésen alapuló, 5W-40-es viszkozitási osztályú jóváhagyás a 2008-as modellévben megjelent Ford Ka valamint a VW 1.9 PDTDI motorokkal gyártott előző generációs Ford Galaxy modellek speciális követelményeinek felel meg. A Volkswagen a VW 505.01 specifikációt írja elő ugyanezekre a motorokra a saját modelljeiben.

 

Ford WSS-M2C913-D
Ennek a 2012-ben bevezetett szabványnak megfelelő olajok ajánlottak minden dízel üzemű Ford motorjához, kivéve a 2009 előtt gyártott Ford Ka TDCi és a 2000 és 2006 között gyártott Ford Galaxy 1.9 TDi motorjaihoz (M2C917-A). Kifejezetten ajánlottak azokhoz a dízel motorokhoz, ahol eddig M2C913-B vagy M2C913-C minőségű olaj volt az előírás. A 2012-től gyártott 2.2 Duratorq motorral gyártott Ford Transit gépkocsikhoz kötelezően előírt szabvány. A szabványnak megfelelő olajok teljesítik a hosszú csereperiódusra vonatkozó követelményeket, valamint használhatók biodízellel vagy magas kéntartalmú üzemanyaggal működtetett motorokhoz is. 

 

Ford WSS-M2C913-C
A Ford M2C913-B szabvány 2008-ban bevezetett utóda. Ajánlott mindazon Ford gépkocsikhoz, ahol ez vagy a Ford M2C913-B szabványnak megfelelő olaj az előírás. A szabványnak megfelelő olajok teljesíti az ILSAC GF-4 követelményeit is. Teljesen visszafelé kompatibilis a Ford M2C913-B szabvánnyal. Nagyobb üzemanyag-takarékosságot és jobb biodízel kompatibilitást biztosít. 

 

Ford WSS-M2C913-B
5W30-as viszkozitású, ILSAC GF-3, ACEA A1-98 és ACEA B1-98 szabványoknak is megfelelő olajat megkövetelő szabvány. A felsoroltakon túl az olajnak további, a Ford által meghatározott követelményeknek is meg kell felelnie. 


 

General Motors gyártói jóváhagyások


GM dexos2
A szabvány az ACEA C3 elvárásaira épül. Az előírásnak megfelelő olajok csökkentett hamutartalmúak, elsősorban a részecskeszűrővel felszerelt modellek esetében fontos. Az ACEA C3 szabvány követelményein túlmenően a szabvány az ILSAC GF-4 lerakódási tesztjének, valamint alacsony hőmérsékleti iszapképződési tesztjének előírásait is tartalmazza. Az ACEA és az ILSAC szabványokból átvett követelményeken kívül a specifikáció tartalmaz néhány saját GM előírást is, például az olajelválásra és a levegő-elválásra vonatkozóan. A GM dexos2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal egyaránt, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabányoknak megfelelő olajok vannak előírva. 

 

GM-LL A-025/B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezeket a jóváhagyásokat, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok (A-025) és dízelmotorok (B-025) esetében is hosszú csereperiódus (Long Life) mellett. A dízeles tesztnek (B-025) több olaj felel meg, mint a benzinesnek (A-025). A GM-LL-B-025 szabványú olaj nem használható ott, ahol GM-LL-A-025 az előírás és fordítva.


MAN gyártói jóváhagyások

haszongépjármű motorolajok MAN szabványai

 

MAN 3677: Üzemanyag-takarékos (5W-30) UHPD (ultra high performance diesel) teljesítményszintű, csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), extra hosszú csereperiódusú (Long Life akár 100.000 km-ig) motorolaj, amely megfelel az Euro 5-ös és 6-os motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF/PM Kat, EGR, SCR, CRT). Nem alkalmazható 50 ppm-nél magasabb üzemanyag használata mellett.

 

MAN 3477: UHPD (ultra high performance diesel) teljesítményszintű, csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), extra hosszú csereperiódusú (Long Life akár 100.000 km-ig) motorolaj, amely megfelel az Euro III-as, IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF/PM Kat, EGR, SCR, CRT). Nem alkalmazható 50 ppm-nél magasabb üzemanyag használata mellett.

 

MAN 3377: Üzemanyag-takarékos (5W-30) UHPD (ultra high performance diesel) teljesítményszintű, normál hamutartalmú, extra hosszú csereperiódusú (Long Life akár 100.000 km-ig) motorolaj, amely megfelel az Euro 4-es és 5-ös motorok elvárásainak. EGR, SCR és DOC rendszerekkel használható, de NEM alkalmas a DPF/PM-Kat, CRT rendszerekhez. Nem alkalmazható 50 ppm-nél magasabb üzemanyag használata mellett.

 

MAN 3277: UHPD teljesítményszintű, extra hosszú csereperiódusra (Long Life akár 100.000 km-ig) alkalmas motorolaj. Megfelel Euro III-as, SCR-rel szerelt Euro IV-es és EGR-rel, és SCR-rel szerelt Euro V-ös motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF).

 

MAN 3575:  SHPD (super high performance diesel) teljesítményszintű, csökkentett hamutartalmú haszongépjármű motorolaj, Euro V és Euro VI motorokhoz. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF/PM Kat, EGR, SCR, CRT).

 

MAN 3275: Hosszított csereperiódusra (akár 60.000 km) alkalmas, SHPD (super high performance diesel) teljesítményszintű motorolaj. Megfelel az Euro II D20 és D26 motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF).

 

MAN 3271-x: Gázüzemű (CNG, LPG, biogáz) járművek és állómotorok motorolajai.

 

MAN 271: Normál csereperiódusú (akár 45.000 km) motorolaj dízel üzemű MAN-ekhez. Használható az Euro 0, I, II D08 és D28 motorokhoz.

 

 

Hajtóműolajok MAN szabványai

 

MAN 339 Type V1, V2: Voith automataváltók (DIWA) ATF olajai

 

MAN 339 Type Z1, Z2, Z3, Z4: ZF automataváltók (Ecomat) ATF olajai

    Type Z3: akár 120.000 km, vagy 1 év csereperiódusig

 

MAN 341 haszongépjárművek ZF váltóinak EP olajai

    Type Z2 (ZF TE-ML 02B)

    Type Z4 (ZF TE-ML 02L)

    Type Z5: (ZF TE-ML 02E) akár 540.000 km, vagy 3 év csereperiódusig

 

MAN 341: haszongépjárművek Eaton váltóinak EP olajai

    Type E1: megegyezik MAN 341 Type Z1; akár 90.000 km, vagy 1 év csereperiódusig

    Type E2: megegyezik MAN 341 Type Z2; sebességváltó akár 120.000 km, vagy 1 év; hátsóhíd: 160.000 km, vagy 2 év csereperiódusig

    Type E3: megegyezik MAN 341 Type Z3; akár 320.000 km, vagy 2 év csereperiódusig

    Type E4: megegyezik Eaton PS-164

 

MAN 341 Type VR: Voith retarderek EP olajai

 

MAN 341 Type MB: Mercedes-Benz GO 210-6 váltóinak EP olajai

 

MAN 342 Type M1, M2, M3: tengelyhajtás és osztómű ásványi bázisú olajai

 

MAN 342 Type S1: tengelyhajtás és osztómű szintetikus olajai (akár 500.000 km, vagy 3 év csereperiódusig)

 

M 3343 Type M: többcélú, ásványolaj bázisú hajtóműolaj (akár 160.000 km, vagy 1 év csereperiódusig)

 

M 3343 Type S: többcélú, szintetikus bázisú hajtóműolaj (sebességváltó akár 200.000 km, vagy 1 év; hátsóhíd: 320.000 km, vagy 3 év csereperiódusig)

 

Kenőzsírok MAN szabványai

 

MAN 283: Többcélú Lítium zsír, ásványolaj, vagy biológiailag lebomló bázisolajból

 

MAN 284: Magas hő tűrésű, ásványolaj bázisú, Lítium komplex zsír

 

Központi hidraulika folyadékok (CHF) MAN szabványai

 

MAN 3289: központi hidraulika-, szervokormány rendszerek, Kongsberg sebességváltó rendszerek (TGA)



 

Mercedes gyártói jóváhagyások


A Mercedes hivatalos oldalán ellenőrizheti, hogy melyik motor- illetve hajtóműolaj rendelkezik az adott Mercedes szabvánnyal.

 

Mercedes személygépjármű motorolajok

MB 229.52
A 229.51-es szabvány üzemanyag-takarékosabb verziója, valamint a oxidációs besűrűsödéssel szemben is magasabb követelményeket támaszt. Hosszú csereperiódusú, az Assyst rendszerrel és részecskeszűrővel felszerelt Euro-5 és korábbi emissziós normát teljesítő Mercedes személygépkocsikhoz előírt, csökkentett hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya.  


MB 229.51
Hosszú csereperiódusú, az Assyst rendszerrel és részecskeszűrővel felszerelt Euro-5 és korábbi emissziós normát teljesítő Mercedes személygépkocsikhoz előírt, csökkentett hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya.  


MB 229.31
Elsősorban a részecskeszűrővel felszerelt dízelmotorokhoz alkalmazható csökkentett hamu- és kéntartalmú motorolajok osztálya, normál olajcsere-periódus mellett.


MB 229.5
Rugalmas csereperiódusú, energiatakarékos, amelyek a 229.3 minőséggel összehasonlítva (az Assyst rendszerrel felszerelt személygépkocsiknál) hosszabb olajcsere intervallumot és min. 1.8%-kal kedvezőbb üzemanyagfogyasztást tesznek lehetővé, alacsonyabb iszapképződési hajlam mellett.


MB 229.3
Szigorított, energiatakarékos előírás dízel-, benzines motorokhoz. szintetikus motorolajok, amelyek a 229.1 minőséggel összehasonlítva (az Assyst rendszerrel felszerelt személygépkocsiknál) mintegy 30%-kal hosszabb olajcsere intervallumot tesznek lehetővé.


MB 229.1
1997. január 1-től életbe lépett dízel-, benzines motorolaj jóváhagyás.

 

Mercedes haszongépjármű motorolajok

 

MB 224.1

Ez a Mercedes szabvány írja elő, hogy milyen környezeti hőmérsékletek esetében, melyik viszkozitási osztályú motorolajat válasszuk. Ezek alapján a 15W-40 motorolaj csak -5C° fölötti , 10W-40 motorolaj csak -20C° indítási hőmérséklet fölött használható.

MB 224.1 szabvány - teherautó olajok használata külső hőmérsékletek szerint

 

MB 223.2

Ez a Mercedes szabvány foglalja össze, hogy melyik motorszámú erőforráshoz melyik MB előírást teljesítő motorolaj(ok) használhatóak.

 

MB 228.51

UHPD teljesítményszintű, csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), extra hosszú csereperiódusú (Long Life akár 100.000 km-ig) motorolaj, amely megfelel az Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF, EGR, SCR). Jellemző viszkozitási osztályok: 10W-40; 5W-30

 

MB 228.5

UHPD teljesítményszintű, extra hosszú csereperiódusra (Long Life akár 100.000 km-ig) alkalmas motorolaj. Megfelel Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF). Jellemző viszkozitási osztály: 10W-40

 

MB 228.31

Csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), hosszított csereperiódusú (akár 45.000 km) motorolaj, ,amely megfelel az Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF, EGR, SCR). Jellemző viszkozitási osztályok: 10W-30; 10W-40; 15W-40

 

MB 228.3

Üzemanyag-takarékos, hosszított csereperiódusra (akár 45.000 km) alkalmas motorolaj. Megfelel Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF). Jellemző viszkozitási osztály: 15W-40

 

MB 228.1

Normál csereperiódusú (akár 30.000 km) motorolaj dízel üzemű Mercedes teherautókhoz/buszokhoz. Jellemző viszkozitási osztályok: 15W-40; 20W-50

 

MB 226.5

M281 és M200.71 motorral szerelt Mercedes kis-áruszállítókhoz előírt normál hamutartalmú motorolaj.

 

MB 226.51

OM607 és OM626 motorral szerelt személy- és kishaszon-gépjárművek csökkentett hamutartalmú motorolaja, alkalmas a részecskeszűrővel ellátott modellekhez.

 

MB 226.9

Gázüzemű motorral szerelt járművek Mercedes szabványa.

 



PSA Peugeot-Citroën gyártói jóváhagyások


PSA B71 2312
2014-ben bevezetett motorolajszabvány, amely alkalmas Euro 6 normát teljesítő dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz (BlueHDi), Start&Stop rendszerrel ellátott, valamint hibrid üzemű motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 elvárásait (üzemanyag-takarékos és csökkentett hamu- és kéntartalmú), illetve további gyári teszteket. 


PSA B71 2290
2009-ben bevezetett motorolajszabvány, amely alkalmas dízel részecskeszűrős konstrukciókhoz (HDi FAP), valamint Euro 5 motorokhoz. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA C2 elvárásait (üzemanyag-takarékos és csökkentett hamu- és kéntartalmú), illetve további gyári teszteket.


PSA B71 2296
2009-ben bevezetett motorolajszabvány. Az olajnak teljesíteni kell az ACEA A3/B4 előírás elvárásait, illetve további gyári teszteket.


 

Renault gyártói jóváhagyások


Renault RN 0720
2008-ban bevezetett szabvány, szintetikus  alacsony hamu- és kéntartalmú motorolajok a Renault csoport (Renault, Dacia, Nissan) részecskeszűrővel ellátott dízel (dCi FAP) és háromutas katalizátorral szerelt benzines motorokhoz. Alapvetően az ACEA C4 szintjét egészíti ki további elvárásokkal.


Renault RN 0710
2008-ban bevezetett szabvány, a Renault csoport (Renault, Dacia, Nissan) turbófeltöltős vagy anélküli dízel vagy benzines nem részecskeszűrővel ellátott modelljeihez. 
Alapvetően az ACEA A3/B4 szintjét egészíti ki további elvárásokkal.


Renault RN 0700
2008-ban bevezetett szabvány a  a Renault csoport (Renault, Dacia, Nissan) hagyományos konstrukciójú, turbófeltöltő nélküli dízel vagy benzines ellátott modelljeihez.

 

Haszongépjárművek

 

RVI RGD:

UHPD (ultra high performance diesel) teljesítményszintű, csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), extra hosszú csereperiódusú motorolaj, amely megfelel az Euro IV-es és V-ös gázüzemű motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF, EGR, SCR).

 

RVI RXD:

UHPD teljesítményszintű, extra hosszú csereperiódusra (Long Life) alkalmas motorolaj. Megfelel Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF).

 

RVI RLD-3:

Csökkentett hamutartalmú (Mid SAPS), hosszított csereperiódusú motorolaj, amely megfelel az Euro IV-es és V-ös motorok elvárásainak. Alkalmas a kipufogógáz-utókezelő rendszerekhez is (DPF, EGR, SCR).

 

RVI RLD/RLD-2:

Üzemanyag-takarékos, Hosszított csereperiódusra alkalmas motorolaj. Megfelel Euro III-as és IV-es motorok elvárásainak. Nem alkalmas a részecskeszűrővel ellátott rendszerekhez (DPF).

 

RVI RD/RD-2:

Normál csereperiódusú motorolaj dízel üzemű Renault haszongépjárművekhez.



 

Volkswagen gyártói jóváhagyások


VW 504.00/507.00
2004-ben a VAG csoport (Audi, Seat, Škoda, Volkswagen) gépkocsijai számára létrehozott szabványok. Hosszú csereperiódusú, üzemanyag-takarékos, csökkentett hamu- és kén tartalmú motorolaj, amely alkalmas az Euro 4 szabványnak megfelelő benzines (VW 504.00) és részecskeszűrővel ellátott dízelmotorokhoz (507.00). Alkalmazható a legtöbb olyan esetekben is, ahol egy korábbi VW szabvány az előírás. 


VW 505.01
Az 1999-től gyártott PdTdi (szivattyú-fúvókás, közvetlen befecskendezésű turbódízel) motorokhoz alkalmazható, Alkalmazható viszkozitási osztály 5W-40, 2008-tól akár 5W-30 is. Az olajok HTHS értéke min. 3.5 mPas. Az osztály egyéb követelményei megegyeznek az 505.00 osztály követelményeivel. A Volkswagen által gyártott PdTdi rendszerű motorokat Fordokba is szerelték (2009 előtt gyártott Ford Ka TDCi és a 2000 és 2006 között gyártott Ford Galaxy 1.9 TDi), ezekhez a motorokhoz a Ford M2C917-A szabványt írják elő, ami gyakorlatban a VW 505.01 előírásainak felel meg.


VW 502.00/505.00
Már az 1997 márciusa után gyártott VW csoport beli benzines (502.00) és turbódízel (505.00) motorokhoz is alkalmazható motorolajok osztálya. A szabvány visszafelé kompatibilis, alakalmas a korábbi modellekhez is.


 

Volvo gyártói jóváhagyások

Volvo haszongépjármű motorolajok

 

VDS-4: 2007 után gyártott haszongépjárművek csökkentett hamutartalmú motorolaja, kifejezetten a kipufogógáz utókezelő rendszerekkel szerelt járművekhez (EGR, SCR, DPF) lett tervezve. Ideális esetben a csereperiódusú hossza akár 100.000 km-t is eléri. A jóváhagyás az API CJ-4 előírásain és további gyártói (Mack T-12, Cummins ISM és ISB, valamint Volvo D12D) motorteszteken alapul. Visszafelé kompatibilis a korábbi Volvo szabványokkal (VDS-3, VDS-2 és VDS), használható régebbi Volvo haszonjárművekhez, ha az üzemanyag kén tartalma nem éri el a 0,5%-ot (5000ppm). Jellemző viszkozitások: hagyományos 15W40 és a csökkentett súrlódású, üzemanyag-takarékos verzió 10W30.

 

VDS-3: Extra hosszú csereperiódusú (100.000 km), hagyományos adalékokkal készített magas teljesítményű motorolaj Volvo haszongépjárművekhez, nem alkalmazható részecskeszűrővel ellátott modellekhez. A jóváhagyás az API CI-4 és ACEA E7 előírásain alapul. Visszafelé kompatibilis a korábbi Volvo szabványokkal (VDS-2 és VDS), használható régebbi Volvo haszonjárművekhez, ha az üzemanyag kén tartalma nem éri el a 0,3%-ot (3000ppm). Jellemző viszkozitások: hagyományos 10W40 és az alacsony dermedéspontú, üzemanyag-takarékos verzió 5W40.

 

VDS-2: Hosszított csereperiódusú (60.000 km), hagyományos adalékokkal készített magas teljesítményű motorolaj 2000-es évjárat előtti Volvo haszongépjárművekhez. Alkalmazható ott is, ahol a Volvo VDS szabvány az előírás. Jellemző viszkozitás: 15W40

 

VDS: Normál csereperiódusú (max. 40.000 km), amennyiben a gépkönyv ezt megengedi), hagyományos adalékokkal készített közepes teljesítményű motorolaj, 2000-es évjárat előtti Volvo haszongépjárművekhez. Jellemző viszkozitás: 15W40

 


 

ZF TE-ML hajtóműolaj szabványok

 

ZF TE-ML 01: manuális váltók buszokhoz és teherautókhoz, 540.000 km / 3 év olajcsere-periódussal; földmunkagépeknél 10.000 óra

 

ZF TE-ML 02: manuális és automataváltók kis-haszonjárművekhez, földmunkagépekhez, buszokhoz, teherautókhoz

 

olajcsere-periódus (a lenti felsorolás szerint)

 

    02A: 60.000 km / 1.000 ó / 60.000 km / 90.000 km

    02B: 120.000 km / 1.000 ó / 120.000 km (1 év) / 160.000 km (1 év) = MAN 341 Type Z2

    02C: 120.000 km / 1.000 ó / 120.000 km (1 év) / 160.000 km (1 év)

    02D: 240.000 km / 5.000 ó / 240.000 km (2 év) / 300.000 km

    02E: örökélet / 10.000 ó / 360.000 km (3 év) / 540.000 km (3 év) = MAN 341 Type Z5

    02F: 120.000 km / 1.000 ó / 120.000 km (1 év) / 160.000 km (1 év)

    02G: 120.000 km / 1.000 ó / 120.000 km (1 év) / 160.000 km (1 év)

    02L: 240.000 km / 5.000 ó / 240.000 km (2 év) / 300.000 km (2 év) = MAN 341 Type Z4

    02ATF: 120.000 km / 1.000 ó / 120.000 km (1 év) / 160.000 km (1 év)

 

ZF TE-ML 03: Földmunkagépek, targoncák hajtóművei, olajcsere-periódus normál működtetés mellett:

 

    03A/03B/03C/03D/03E/03F/03H: 1.500 ó

    03G: 2.000 ó

 

ZF TE-ML 04: Hajtóműolajok a hajózásban

 

ZF TE-ML 05: Földmunkagépek tengelyeihez/differenciálműveihez:

 

    05A/05B: váltóolajok

    05C/05D: váltóolajok LS adalékkal

    05F: UTTO olajok

    05G: univerzális építőipari olajok

    05H: biológiailag lebomló olajok

 

ZF TE-ML 06: Traktorok hajtóművei és hidraulika rendszere

 

    06A: 20W motorolajok

    06B/06C/06D: STOU olajok

    06E/06K: UTTO olajok

    06F: STOU és UTTO olajok

    06G: biológiailag lebomló 75W-80 olaj

    06H/06M: traktor olajok

    06L: API GL-4 és MIL-2105 hajtóműolajok

    06Q: 15W-40 motorolaj

 

ZF TE-ML 07: hidrosztatikus-mechanikus és elektromos hajtások

 

    07A: GL-5 hajtóműolaj

    07B: STOU

    07C/07D: motorolajok

    07E: biológiailag lebomló hajtóműolaj

    06F: földmunkagépek SAE 30 olajai

    07E: biológiailag lebomló hidraulikaolaj ISO VG 46

    07G: ásványi hidraulika olaj ISO VG 46/68

 

ZF TE-ML 08: rásegítés nélküli kormányművek

 

ZF TE-ML 09: rásegítéses kormányművek (szervó)

 

    09: ásványi ATF olajok (Dexron IID, IIIF, IIIG, IIIH)

    09X:  szintetikus ATF olajok

 

ZF TE-ML 11: manuális, duplakuplungos és automataváltók olajai

 

ZF TE-ML 12: buszok kenőanyagai a tengelyeknél

 

    12B: szintetikus hajtóműolaj (150.000 km/3 év olajcsereciklus)

    12C: hajtóműolaj limited-slip adalékkal (60.000 km/1 év olajcsereciklus)

    12D: szintetikus hajtóműolaj limited-slip adalékkal (60.000 km/1 év olajcsereciklus)

    12E: ásványi vagy részszintetikus hajtóműolaj (150.000 km/3 év olajcsereciklus)

 

ZF TE-ML 13: speciális járművek ZF hajtásai

 

ZF TE-ML 14: Ecomat váltók olajai:

 

    14A: olajcsere-periódus 30.000 km / 1év

    14B: olajcsere-periódus 60.000 km / 2év

    14C: olajcsere-periódus 120.000 km / 2év

    14E: olajcsere-periódus 150.000 km / 3év

 

ZF TE-ML 15: különleges járművek fékfolyadékai

 

ZF TE-ML 16: mozdonyok váltóolajai

 

ZF TE-ML 17: targoncák hajtóműolajai

 

    17A/17B: váltóolajok

    17C: ATF

    17D: speciális jóváhagyás

    17E/17F: UTTO

 

ZF TE-ML 18: személygépjárművek kenőanyagai hátsó hidakhoz

 

ZF TE-ML 19: haszongépjárművek hajtóműveinek és egyéb erőátviteli berendezéseinek olaja

 

    19A: ásványi váltóolaj

    19B: ásványi és szintetikus technológiával gyártott váltóolaj

    19C: szintetikus váltóolajok

 

ZF TE-ML 20: buszok EcoLife típusú nyomatékváltóinak olajai:

 

    ZF TE-ML 20.105: 180.000km/3 év olajcsere-periódus

    ZF TE-ML 20.110: 120.000km/3 év olajcsere-periódus

 

ZF TE-ML 21: traktorok hátsóhídjai, betakarítógépek váltói és végső meghajtásai

 

    21A/21B: váltóolaj

    21C/21D: váltóolaj limited-slip adalékkal

 



;