Blog
2021.05.11 17:35

Emberek az autók mögött

Emberek az autók mögött

A Ring testévek 1994 óta készítik a pazar kinézetű járműveiket, de időnként 1000 lóerős lakóautót is... Philippe Gache, az Indy 500-tól a Dakarig sok helyen versenyzett. A három autós ember között a kapcsolatot a Motul jelenti.

A Ring testévek 1994 óta készítik a pazar kinézetű járműveiket, de időnként 1000 lóerős lakóautót is... Philippe Gache, az Indy 500-tól a Dakarig sok helyen versenyzett. A három autós ember között a kapcsolatot a Motul jelenti. 

Kezdjük az Egyesült Államokban működő Ring Brothers tuningcéggel, amelynek falát régóta díszíti a motulos molino. Az alapítók, a francia prémium kenőanyagokat gyártó cég nevét az európai gyorsasági motorversenyek közvetítésein látták először. 
Akadt azért két kerekűs munkájuk is: bedolgoztak Michael Jordan, 2004-ben indított superbike csapatának. Ugyanis a leginkább izomautókkal foglalkozó műhely, szakmai kapcsolatban került az amerikai superbike bajnokságban induló istállóval. Akik pár éve, majdnem a MotoGP-hez is csatlakoztak... (Igen, jól sejti, a kosár isten Jordanről, azaz MJ-ről van szó.) 

Unaloműzésből tuningcég

Jim és Mike Ring nem a napfényes és felkapott Kaliforniában alapította a cégét, hanem egy kevésbé szexi helyen, a közép-nyugaton, Wisconsin államban. Ráadásul vidéken. A karrierjük hétköznapian indult: rendbe tettek egy műhelyt, amiben olajcseréket, apróbb javításokat és gumikat szereltek. Jim, unalmában kezdett bele az autóépítésbe és innentől kezdve nem volt megállás. 

A Ring Broters nem a hétköznapi megoldásokkal operáló tuningcég. Az igényes és magas szintű munka elvégzésére, náluk – időnként – akár több ezer munkaóra is elmehet. A vásárlóik meglévő autóit alakítják át, a megrendelő elképzelései alapján. Az autóikra jelző a cool, azaz laza, vagány. 

A saját járgányaik jól jellemzik a gyártmányaikat, Mike, a The Producer névre hallgató 1965-ös Ford Mustang Fastbackot hajtja. Itt a tíz centis szélesítés és persze rengeteg lóerő jelent eltérést a széria Mustangoktól. Jimnél a Defector névre hallgató, 1000 lóerős Dodge Charger a kedvenc. Közös bennük az igényes műszaki részletek, a profi kidolgozás és a Motul kenőanyagok.

Fék nélkül - Michel Vaillant

Aki alapszinten képben van az autóversenyzéssel, annak ismerősen csenghet Philippe Gache vagy az SMG Motorsport neve. Gache, egy évet az IndyCar sorozatban versenyzett, majd következet tíz indulás a Le mans-i 24 óráson. Egy ideje a Dakar raliról is ismerősen csenghet a neve, ahol nyolcszor indult. Vezetési tudását a filmvásznon is megcsodálhattuk: kaszkadőrként szerepelt a Fék nélkül - Michel Vaillant című francia alkotásban. 

A műhely

A dél-kelet Franciaországban 3000 négyzetméteres versenyautó építő műhelyt üzemeltető Gache kapcsolata a Motullal hátszéllel indult: az édesapja ajánlotta be a céghez. A pilóta apja autókereskedést üzemeltetett, mellette hobbistaként hegyi versenyeken indult. Ráadásul sárvédő nélküli, forma autóval is, így fiatal Philippe-nél a szülők nem ellenezték a hivatásszerű száguldást. 

Az 1983 óta versenyző Gache csapatának a legnagyobb ismertséget, Carlos Sainz és a Red Bull biztosította. A 2014-es Dakar ralin ugyanis velük indult a spanyol veterán. A kapcsolat onnan ered, hogy korábban az SMG Motorsport biztosította a matadornak a veterán ralin a Porsche 911-et. Az autó és a biztosított háttér jó volt, innen jött a dakaros munka kapcsolat. 

Gache csapatának autóin természetesen ott a Motul felirat és az autókban a francia kenőanyagokat használják